zondag, augustus 14, 2011

Wonde

Uit mijn Facebook-boek:

Johan Debruyne Wel Daan, ik was gevraagd tijdens een begrafenis een paar teksten voor te lezen. Ik zat naast dit ding. IK suggereerde gewoon om er symbolisch iets mee te doen. Weg hoeft het niet voor mij. En delen van VG's naam kunnen gerust blijven. Dan heb je geen geschiedvervalsing. Maar een kunstenaar als Paul Perneel bijvoorbeeld zou een knappe wonde in de muur kunnen kappen.
donderdag om 22:55 · Vind ik leuk · 2 personen.

Dit n.a.v. navolgend bericht in het Laatste Nieuws van donderdag 11/8/2011:

"Kunstcriticus Johan Debruyne wil de marmeren inhuldigingsteen in de kerk van Sint-Thomas van Kantelberg in Male, waarop de naam Roger Vangheluwe prijkt, artistiek laten bewerken. "Een beeldhouwer kan er iets moois van maken" zegt Debruyne. "Vanuit het bisdom zou het bovendien een positief signaal zijn". Het Bisdom zelf reageert afwachtend op het voorstel."

Vindplaats: "Het schone grote Facebook-boek van al mijn dagen".



Labels: , , ,